Grip op je papieren, post en administratie

Je papieren en post stapelen zich steeds hoger op. Je kunt een bon of garantiebewijs zelden terugvinden. Je vergeet regelmatig een rekening te betalen. En de digitale snelweg gaat jou veel te hard …
Herken je dat? Dan ben je niet de enige!

Administratiestress

Veel mensen krijgen alleen bij het woord ‘administratie’ al stress. Waar laat je al die papieren? Hoe lang moet je ze bewaren? En hoe onthoud je wanneer je wat moet betalen? Nu er steeds meer digitaal gaat, wordt het er bepaald niet makkelijker op. Hoe vind je een e-mail makkelijk terug? En hoe krijg ik overzicht?

Ik help je graag

Als opruimcoach en organizer help ik je graag om grip te krijgen op je administratie. Samen gaan we door je papieren heen. Ik leer je een eenvoudige methode waarmee je je dagelijkse post en mails snel en makkelijk kunt verwerken. En we bouwen een simpel archief op, waarin je alles moeiteloos kunt opbergen én terugvinden.

Ik leer je ook hoe lang je bepaalde papieren moet bewaren. En hoe je ervoor kunt zorgen dat je minder post krijgt, bijvoorbeeld door abonnementen op te zeggen en rekeningen op tijd te betalen. Bovendien werken we, als je wilt, aan je digitale vaardigheden, zoals scannen, uploaden en je bestanden ordenen. En aan het maken van keuzes over wat je wel en niet digitaal wilt doen.

Wat levert dat op?

Een geordende administratie:

verlost je van veel stress: doordat we concreet aan de slag gaan, zie je de stapels verdwijnen

bespaart je geld: je zegt overbodige abonnementen op en krijgt geen boetes meer doordat je op tijd betaalt

biedt je overzicht: doordat je administratie logisch geordend is, weet je direct waar je alles kunt vinden en bewaren

is een investering in je toekomst: je doet vaardigheden op waar je voorgoed wat aan hebt

geeft je ruimte: je hebt geen overtollige papieren meer, omdat je precies weet wanneer je iets weg mag gooien

Een stressvrije administratie, wat een rust!

“Onze administratie leverde geregeld stress op. Nieuwe post stopte ik keurig in een aparte la en toch ging het niet goed. Dus tijd voor actie. Een ochtend met Rineke leidde tot een nieuw, eenvoudig postsysteem. En het werkt! Dat geeft ons zoveel rust.

Daarnaast hebben we een eind gemaakt aan de zwerftocht van diverse spullen, door ze een vaste plaats te geven. Spullen van mijn man kunnen nu direct in ‘zijn kastje’. Dat is snel op orde komen en daar hebben we lol in. Rineke was het zetje om ‘de bende’ hier in beweging te brengen.” 

mevrouw F

Rijswijk

Wil je ook je administratie de baas worden? Maak dan een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek. En ervaar hoe prettig het is als iemand je de weg wijst.